فیلم طراحی و ساخت بالابر با رایانه 1

فهرست مطالب
ساخت بالابر با رایانه

ساخت بالابر با رایانه :

امروزه طراحی و ساخت بالابر هر وسیله صنعتی با رایانه انجام میشود که نتیجه آن محصولی دقیق و با کیفیت است . روشهای سنتی آزمون و خطا در دنیای امروز منسوخ شده . تمامی بالابر ها و پله پیما های شرکت pjlift با استفاده از نرم افزارهای روز دنیا طراحی و شبیه سازی استاتیکی و دینامیکی شده اند تا بهترین عملکرد و زیبایی را داشته باشند.

در این آموزش مختصر و خلاصه ای از ایده پردازی اولیه تا طرح اولیه بالابر هیدرولیک نشان داده شده است .

 

 

برای آموزش و راهنمای کامل خرید بالابر کلیک کنید .

در طراحی صنعتی خلاقیت و ایده اولیه نقش مهمی دارد که موجب یک محصول متفاوت میگردد . مهندسان صنعتی اکثرا در ابتدا با نقاشی و کشیدن طرح اولیه روی کاغذ شروع کرده و کم کم سعی بر آن دارند که ایده خود را به صورت شمای سه بعدی در رایانه در آورند . به این ترتیب محصولی همانند ساخت بالابر از اجزا ظاهری شروع شده و کم کم به تحلیل های مکانیکی قطعات و تست و آنالیز آن ها می انجامد .

 

 

 

ساخت بالابر به صورت عملی :

بعد از ایده پردازی و کمی خلاقیت در طراحی برای بهبود عملکرد و حتی بهبود ساخت بالابر از نظر زیبایی نوبت به آن میرسد که اجرای طرح از حالت مجازی خارج شده و به صورت عملی درآید .

یک طرح صنعتی هر چند که دقیق تحلیل شده باشد تا به صورت عملی ساخته نشود و تست نگردد به عنوان یک محصول نهایی نمی تواند وارد بازار گردد .

نمایش سه بعدی انواع بالابر 3D

 

ساخت بالابر کفی pjlift
کفی بالابر با دستگیره و نرده خم کاری شده
تمامی کفی های بالابرهای pjlift رنگ کوره ای و با ورق عاجدار ساخته میشوند

 

کفی بالابر هیدرولیک و بکسلی pjlift
کفی بالابر با دستگیره و نرده خم کاری شده
تمامی کفی های بالابرهای pjlift رنگ کوره ای و با ورق عاجدار ساخته میشوند

مرحله تست و آزمایش :

بعد از ساخت بالابر و چند نمونه اولیه که در عکس بالا ، کفی بالابر مشخص می باشد انواع آزمایش های مختلف از جمله مهم ترین آن استقامت قرار میگرد . مثلا کفی بر روی یک نمونه بالابر واقعی نصب شده و با بار زیاد که معمولا دو برابر مقدار مد نظر طراح است آزمایش میگردد .

بسیاری از طرح های صنعتی به سادگی ساخت بالابر هیدرولیک نبوده و به کفی خلاصه نمی شوند . به عنوان مثال در نمونه های پیشرفته بالابر پله پیما که امروزه کاربرد زیادی پیدا کرده اند ایمنی از اهمیت بالایی برخوردار است و تمامی مراحل طراحی تا ساخت و آزمایش محصول نهایی را تحت تاثیر خود قرار میدهد .

 

پله پیما غیر استاندارد
پله پیما سیم بکسلی غیر استاندارد

 

در تصویر بالا یک طراحی و ساخت بالابر بدون استاندارد های لازمه چه از نظر زیبایی و چه از نظر ایمنی را شاهد هستیم که بسیار خطرناک و قابل قبول نیست .

 

 

آسانسور پله خانگی
بالابر پله یا پله برقی خانگی

 

در تصویر بالا یک طراحی و ساخت بالابر با استاندارد های لازمه چه از نظر زیبایی و چه از نظر ایمنی را شاهد هستیم.

 

در دو عکس بالا دو سیستم حرکتی مختلف را شاهد هستیم . در نمونه اولیه برای ارزانی و ساده سازی ساخت بالابر پله از وینچ های ارزان قیمت مخصوص حمل بار در بازار استفاده شده که با جمع کردن سیم بکسل عمل میکند . طراح به مقصود خود برای ساخت بالابر ارزان رسیده است ولی متاسفانه خیلی از جنبه های یک دستگاه خوب حتی زیبایی از دست رفته است .

با کمی دقت متوجه میشوید که ریل های گذاشته شده نیز از نوع ریل آسانسور t5 میباشند و مناسب بالابر پله خانگی نمی باشند . برای آشنایی با انواع ریل بالابر پله پیما کلیک کنید .

 

با امتیاز دادن به این مقاله ما را در تولید محتوا های بیشتر کمک کنید :

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *