آموزش ساخت پله پیما و نصب پله پیما بخش ریل آسانسوری و کفشک

فهرست مطالب
آموزش نصب پله پیما و ساخت پله پیما

پله پیما با ریل آسانسوری و کفشک چگونه میباشد .

در مقاله آموزش ساخت و نصب پله پیما توضیحات کلی از جمله ریل و مراحل اولیه چندی درباره ریلهای مختلف صحبت کردیم .

با نمایش یک عکس به شریح این نمونه کار میپردازیم و عیوب و مزایای آن را شرح میدهیم .

شاسی و ریل پله پیما ساخت پله پیما
آموزش ساخت پله پیما و نصب پله پیما با ریل آسانسوری

ریل های t شکل در صنعت آسانسور مصارف بسیاری دارند که حالت صیقلی آهن باعث شده برای حرکت کابین آسانسورها یا کفی بالابر استفاده شوند که اگر از جنس مرغوب آن استفاده شود ضد زنگ بوده و استحکام بالایی دارد . در اندازه ها و ابعاد بسیار متنوع قابل تهیه و دسترس میباشد .

خیلی از سازندگان پله پیما برای ساختن  ریل خود از این نمونه ریلهای آسانسور و اغلب شماره t5 استفاده میکنند . یکی دیگر از دلایل  تمایل ساخت ریل به این روش راحتی استفاده از کفشکهای آماده در بازار و خرید آن میباشد که از نظر تنوع و ابعاد متنوع موجود در بازار دست سازنده باز میگذارد. حتی نوع فنری کفشک ریل t هم براحتی قابل تهیه و استفاده پروژه ممیباشد که از جمله قابلیت آن خود تنظیم شوندگی است .

نمایش سه بعدی انواع بالابر 3D

 

 

کفشک فنری برای پله پیما نصب پله پیما
استفاده از کفشک فنری برای پله پیما غیر استاندارد آموزش نصب پله پیما و ساخت پله پیما

خلاصه مطلب این که سیستم ریل آسانسوری از سیستم بلبرینگی خالی و ساخت ریل با استفاده از خم کردن ورق بهتر جواب میدهد ولی باز هم مشکل روغن کاری داعم ریل ها هنوز پابرجا است و توسط مصرف کننده باید انجام شود .

یکی دیگر از عیوب قابل ملاحظه تحمل فشار بار کم میباشد مخصوصا در زوایای خاص که در پله پیما به دلیل اینکه استفاده کننده روی صندلی حرکات متنوعی دارد و حرکت در راستای شیب میباشد مشکل ساز میشود .

شاسی گذاری غلط پله پیما
شاسی گذاری غلط پله پیما با ریل آسانسوری

در عکس فوق اگر توجه داشته باشید متوجه ایستگاه وسط راه پله حتما شده اید که این موضوع باعث شده سازنده آهن یا پروفیل پایین را خم دهد و در واقع پله پیما با شیب متغییر بساز که در مقاله آشنایی با نحوه عملکرد پله پیما یا پله رو به آن اشاره شده است .

 

نتیجه گیری میکنیم شاسی اصلی و ریل ها باید به گونه ای طراحی شوند که در عین محکمی و تحمل وزن بالا حرکت روان و نرم داشته باشند و چون درستگاه در محیط خانگی نصب میشود بدون صدا و لرزش باشند و دیگر موضوعی که در مقالات قبل به آن پرداختیم امر تعمیرات و خدمات راحت و تعویض آسان آن ها میباشد . یکی دیگر از موارد مهم درگیر نشدن مصرف کننده برای مواردی از جمله روغن کاری .

پله پیما های شرکت pjlift بدون هیچ تعمیر و نگهداری خاصی توسط مصرف کننده ساخته میشوند و حرکتی بسیار روان و بدون لرزش دارند . در مقاله ای جداگانه روش دستیابی به این مهم را و توضیح کامل عملکرد آن را تشریح میکینم.

با امتیاز دادن به این مقاله ما را در تولید محتوا های بیشتر کمک کنید :

4.4/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *