آموزش بالابر هیدرولیک و آموزش آسانسور هیدرولیک هوم لیفت فیلم جامع و کامل

در این برگه چه میخوانید :

فیلم آموزش معرفی اجزا مختلف بالابر هیدرولیک و آسانسور هیدرولیک و شناسایی بخش های مختلف

در این ویدیو آموزشی به بخش های مختلف بالابر هیدرولیک اشاره شده تا همکاران محترم به اجزا مختلف بالابر هیدرولیک آشنا شده و از اصطلاحات معمول بازار و فنی قطعات اطلاع پیدا کنند . هر نصاب و فرد متخصص باید قبل از نصب هر پک با شرکت ارایه دهنده درخواست کاتالوگ و مواد آموزشی مورد نیاز را بکند .

آموزش فوق بخش هایی از جمله کارسلینگ ،فلکه ،پایه جک ، لاتون و پاراشوت را نشان میده

همچنین رولهای کارسلینگ نیز برای شناسایی نشان داده شده است

فیلم آموزش نصب شاغول کردن جک بالابر هیدرولیک و آسانسور هیدرولیک کامل و جامع

یکی از مهمترین بخش های نصب یک بالابر هیدرولیک تراز کردن جک آن می باشد که باید با دقت بسیار فراوان صورت پذیرد .

 

بالابرهای فروش به همکار مهمتر بوده از این بابت که باید همکار محترم دقت بیشتری به خرج دهد و فیلم های آموزشی مربوط به هر نوع سیستم را دیده و کاتالوگ بالابر هیدرولیک مورد نظر را کاملا مطالعه کند .

دوره آموزش کامل و تخصصی بالابر هیدرولیک و آسانسور هیدرولکی پیشرفته

فیلم آموزش نصب بست کابین به کارسلینگ بالابر هیدرولیک و آسانسور هیدرولیک

نصابان محترم بالابر هیدرولیک  از محکم بودن بست کارسلینگ اطمینان کامل را پیدا کنند که در زمان حرکت کابین در مدت طولانی باعث شل شدن و بروز حادثه نگردد .

در مقالات دیگر سایت به طور کامل در مورد انواع مختلف کابین آسانسور و بالابر و همچنین مدل های مختلف کارسلینگ هیدرولیک آموزش گذاشته شده است .

فیلم آموزش نصب شلنگ آسانسور هیدرولیک و بالابر هیدرولیک به پاوریونیت و موتور هیدرولیک

شلنگ بالابر هیدرولیک یکی از موارد ایمنی مهم میباشد که باید دقت زیادی در نصب درست و جنس و نوع آن شود که حتما از مدل دو لایه استفاده گردد .

در هنگام باز کردن پاوریونیت نصاب باید دقت لازم جهت درست نصب کردن قطعات داشته باشد و اینکه در مخزن پمپ هیدرولیک آشغال و یا موارد از این دست وارد نشود .

فیلم آموزش آماده سازی جک آسانسور هیدرولیک و بالابر هیدرولیک برای نصب

بست نگهدارنده شفت جک بالابر برای جلوگیری کردن از ضربه و بیرون آمدن شفت جک از سلندر آن در هنگام حمل و نقل میباشد که در زمان نصب باید جدا شود .

آموزش نصب پاراشوت بالابر هیدرولیک و آسانسور هیدرولیک به کارسلینگ

پاراشوت یکی از موارد بسیار مهم امنیتی در بالابر هیدرولیک میباشد که روی کارسلینگ پیچ میشود . نصابان محترم باید حتما دقت داشته باشند به هیچ عنوان پیچ دسته پاراشوت را کاملا محکم نکرده و اجازه دهند به راحتی بازی کند تا بتواند مکانیزم خودرا انجام دهد .

چه مقدار روغن هیدرولیک مناسب پمپ بالابر هیدرولیک و آسانسور هیدرولیک میباشد

روغن بالابر هیدرولک باید مقداری باشد که وقتی طبقه و جک بالابر هیدرولیک ما به بالاترین مقدار مورد نیاز خود رسید ، روغن مخرن پمپ هیدرولیک حداقل 10 سانتی متر بالاتر از سطح پمپ قرار گیرد .

اصلاح فازهای ورودی موتور بالابر و آسانسور

در موتور های سه فاز توالی و به ترتیب بودن فازها ورودی بسیار مهم بوده زیرا در صورت رعایت نکردن این موضوع باعث گردش مخالف آنچه مد نظر است میشود . اگر در هنگام نصب این امر ادامه پیدا کند آسیب شدید به سیستم موتور و پمپ روغن پاوریونیت خواهد رسید .

فیلم آموزش نصب بکسل بالابر آسانسور هیدرولیک و فنر سربکسل

در هنگام نصب سربکسل های کارسلینگ بالابر هیدرولیک دقت کامل را داشته باشید که فنر در قسمت پایه زیر جک نصب نمیگردد . این امر برای عملکرد درست پاراشوت ها از اهمیت بالایی برخوردار است .

در هنگام گیر کردن کابین آسانسور برای فعل شدن پاراشوت ها نیاز است که فنر های کارسلینگ درگیر شوند .

فیلم آموزش تست بوبین شیر برقی بالابر هیدرولیک ، آسانسور هیدرولیک

نصابان دقت کافی داشته باشند که همیشه برق ورودی بوبین شیر برقی بالابر 110 ولت نبوده و اکثرا 24 یا 220 ولت میباشند . برای صحت سالم بودن بوبین میتوان برق آن را جدا کرده و به طور مستقیم با اهمتر تست شود . چون بوبین شیر برقی یک سیم پیچ میباشد روی صفحه اهمتر باید یک مقاومت مشخص نشان دهد و نه اتصال باز و نه کوتاه باشد . روش تست دیگر بدین شکل است که متناسب با نوع بوبین به آن برق میدهیم و با نزدیک کردن شی فلزی به بوبین شیر برقی بالابر یا آسانسور هیدرولیک از حالت آهنربایی آن اطمینان حاصل می کنیم .

فیلم آموزش رپچر ولو آسانسور هیدرولیک و بالابر هیدرولیک

راپچر ولو جز اجزا ایمنی آسانسور هیدرولیک و بالابر هیدرولیک میباشد که کاربرد این قطعه بدین شکل است :

راپچر ولو به خروجی جک هیدرولیک نصب شده و واسط بین شلنگ و جک می باشد که کاربرد این قطعه جلوگیری از خروج زیاد روغن میباشد . به بیان ساده تر در زمانی اگر شلنگ جک بالابر هیدرولیک دچار پارگی گردد راپچر واو خروجی روغن را مسدود کرده که از سقوط بالابر و آسانسور هیدرولیک جلوگیری شود .

فیلم آموزش نصب شلنگ برگشت جک آسانسور هیدرولیکی و بالابر هیدرولیکی

در اثر بالا و پایین شدن شفت جک هیدرولیکی و فشار بالای روغن ممکن است مقداری روغن از پلینگ جک که وظیفه آب بند کردن شافت و سلندر جک را دارد نفوذ کند . برای کثیف نشدن جک و قطعات آسانسور هیدرولیک با استفاده از یک شلنگ این مقدار روغن کم را در ظرفی جمع آوری کرده یا مستقیم در مخزن پاوریونیت قرار میدهیم . این نشتی روغن در طول زمان و فرسوده شدن پکینگ جک هیدرولیک بیشتر شده و در مواردی نیاز به سرویس جک خواهد بود .

فیلم آموزش نصب کفشک کارسلینگ بالابر هیدرولیکی و آسانسور هیرولیکی

بهتر است جنس کفشک ها از نوع تفلن بوده که به تناسب نوع پلاستیکی از مقاومت بسیار بالاتری برخوردار است .

نکته : در هنگام نصب تمامی اجزا آسانسور هیدرولیک و بالابر هیدرولیک همیشه از تراز و شاغول بودن تمامی موارد اطمینان حاصل کنید . کارسلینگ ، ریل ها ، کفشک ها ، کابین ، درب ها

فیلم آموزش نصب گلدانی زیر جک بالابر هیدرولیک و آسانسور هیدرولیک

 

وظیفه گلدانی نگهداری پایه جک و جک بالابر هیدرولیک و تراز کردن آن را دارد و دیگر کاربرد سینی و گلدانی ، متصل نمودن سربکسل و بکسل های آسانسور میباشد .

آموزش نصب لاتون آسانسور و بالابر هیدرولیک

در زمان نصب کارسلینگ ممکن است مقداری فضای اضافه بین کفشک ها و ریل آسانسور وجود داشته باشد که با قراردادن لاتون پشت کفشک این فضا را پر کرده و از لق زدن کابین و کارسلینگ جلوگیری میگردد . در زمان نصب لاتون نباید فشار بیش از اندازه به پشت کفشک وارد نمود .

آموزش تنظیم کارسلینگ نسبت به کابین آسانسور هیدرولیک و بالابر هیدرولیک

یکی از موارد تنظیمات مربوط به کارسلینگ فورک میباشد که با توجه به اندازه کابین باید جلو و عقب شود .این تنظیم مربوط به طول و اندازه ضلع کناری کابین میباشد . عرض کاراسلینگ در موقع سفارش و طراحی باید محاسبه گردد و قابل تغییر نیست .

آموزش نصب جک بالابر هیدرولیک و جک آسانسور هیدرولیک

یکی از موارد ایمنی مهم که نصابان در هنگام جا به جایی و بلند کردن جک باید رعایت کنند نحوه صحیح بستن قلاب جرثقیل به جک میباشد . دهنه باز قلاب نباید رو به بالا باشد زیرا خطر آزاد شدن زنجیر وجود دارد و حتما دو دور کامل زیر گلویی جک هیدرولیک تابانده شود .

فیلم آموزش اتصال سیم کشی بوبین شیر برقی بالابر هیدرولیک

در هنگام بستن سیم های فاز و نول مخصوصا در سیستم ها و بوبین های 220 ولت مراقب باشید به اشتباه به ترمیبال ارت نبندید زیرا این کار باعث برق دار شدن بدنه پاوریونیت یا کل بالابر شده . اگر موارد ایمنی تابلو برق به خوبی رعایت شده باشد باعث قطع شدن فیوز یا محافظ جان میگردد .

فیلم آموزش نصب رولر کارسلینگ هیدرولیک

 

 

آموزش نصب پایه و قوطی زیر جک هیدرولیک

انداره و طول پایه جک هیدرولیک بستگی به طراحی اولیه دارد ولی در کل این مقدار در اکثر موارد برابر ارتفاع کارسلینگ آسانسور هیدرولیک و بالابر هیدرولیک میباشد

آموزش روغن کردن پاوریونیت و موتور هیدرولیک برای بالابر

روغن مناسب موتور هیدرولیک و پاور یونیت نمره  68 میباشد که مارک پارس بابک از جمله برندهای معتبر میباشد . نکته : سیستم هیدرولیک مانند جک و پمپ فشار ، حساسیت زیادی به غبار و رطوبت دارند . در صورت وارد شدن آشغال به درون مخزن احتمال گرفتگی شیر برقی و خرابی سیستم وجود دارد .

نصب صحیح شلنگ اصلی و شیر دستی آسانسور و بالابر هیدرولیک

نکته : در هنگام نصب شلنگ مراقب باشید جسم خارجی وارد شلنگ هیدرولیک نگردد و تا آخرین لحظه درپوش محافظ را جدا نکنید

آموزش هواگیری جک بالابر هیدرولیک و آسانسور هیدرولیک

یکی از نکات مهم در نصب بالابر و آسانسور هیدرولیک هوا گیری جک میباشد که به طور صحیح انجام شود . یکی از مشکلاتی که در هنگام عدم هواگیری درست به وجود می آید حرکت نامتعارف کابین و یا در بعضی موارد در زمان خالی شدن کابین حرکتی رو به بالا خواهیم داشت .

آموزش تست و تعویض هیتر موتور هیدرولیک و پاور یونیت

کاربرد هیتر هیدرولیک ثابت نگهداشتن غلظت روغن درون مخزن پاوریونیت و موتور بالابر میباشد به ویژه در فصول سرد . زیرا سرعت حرکت کابین بالابر ارتباط مستقیم به این  موضوع دارد مخصوصا در حرکت رو به پایین کابین

16 پاسخ به “آموزش بالابر هیدرولیک و آموزش آسانسور هیدرولیک هوم لیفت فیلم جامع و کامل”

  1. سلام وعرض ادب
    احسن به آموزش مختصرومفید شما،شیرهای پیلوتی وتابلوواتصالات الکتریک احضاررانیزدرآموزش درج کنید

  2. دوست عزیز خوب بود ولی یک نکته هست نصاب های کششی با دیدن فیلم میرن کار میگیرن وفکر میکنن استاد شدن.
    موفق باشید.

    • امیدوارم دانش اینقدر بالا بره که همگی بتونند در کارهای فنی استاد بشن و کار رونق بگیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *